Caută
Close this search box.

UTI Construction and Facility Management – Partener ROFMEX 2022

UTI Construction and Facility Management a fost PARTENER al ROFMA (Asociația Română de Workplace și Facility Management) în vederea organizării evenimentului Romanian Facility Management Experience Day – ROFMEX 2022, în data de 8 iunie. Conferința a reunit lideri și profesioniști recunoscuți din aceste domenii, din țară și din străinătate. Obiectivele principale ale ROFMEX au fost: promovarea de bune practici și soluții dedicate activității de facility management, dar și analizarea tendințelor din domeniu și a oportunităților de business.

Tematica a fost calibrată în funcție de interesele și provocările post-pandemice: întreținerea și operarea clădirilor în situația actuală, redimensionarea bugetelor de Property & Facility Management, ESG (Environmental, Social & Governance), eficiența energetică și soluții alternative de generare a energiei pentru autoconsum, tendințe în administrarea sustenabilă a mediului construit, facility & workplace management în noua paradigmă a muncii hibride.

Un panel care a generat un interes deosebit a fost cel dedicat digitalizării. Specialiștii prezenți la eveniment au discutat despre soluțiile digitale pentru property, facility și workplace management foarte cerute de proprietarii de clădiri pentru a vedea de la distanță ce servicii sunt prestate și care este istoricul echipamentelor.

Director General al UTI Construction and Facility Management și Vicepreședinte UTI , dl. Cristian Costea, a luat parte la eveniment în calitate de speaker în cadrul primului panel – Starea FM. Reziliența domeniului, între provocări și oportunități – și a vorbit despre provocările furnizorilor de servicii de mentenanță și operare în timpul pandemiei și evoluția post-pandemie.

Abordarea UTI CFM: adaptabilitate și calitatea serviciilor

„Compania noastră este în topul furnizorilor de soluții și servicii de facility management, având clienți din domenii diverse: spații de birouri, mall-uri, aeroporturi, bănci, instituții energetice. Criza sanitară generată de COVID-19 a închis anumite clădiri integral (spații de birouri) sau parțial (în mall-uri au funcționat hypermarketurile și au fost închise galeriile comerciale). În acest context, ne-am confruntat cu solicitări din partea anumitor clienți de a reduce cu 15% până la 50% volumul de servicii de întreținere și operare a clădirilor. Am continuat să operăm anumite echipamente (de exemplu, în mall-uri, chiar dacă era deschis doar un hypermarket, era necesar să existe iluminat, încălzire sau aer condiționat). În anumite situații a fost sistată realizarea și plata reviziilor, fiind prestate doar activități de întreținere de bază, verificări zilnice și lunare.

După pandemie, clienții reiau solicitările agreate și contractate înainte de criza sanitară. Mai mult, există nevoi stringente de a face reviziile nerealizate în timp foarte scurt. Ceea ce, evident, generează costuri mai mari, nevoia de a reloca personal pentru a presta servicii la aceeași calitate în timp mai scurt”, a declarat Cristian Costea.

Lipsa investițiilor duce la costuri mai mari de întreținere

Directorul General al UTI Construction and Facility Management a precizat în cadrul conferinței că în pandemie nu s-au făcut mai deloc investiții pe zona de întreținere a clădirilor, în echipamente, iar în prezent se observă o presiune financiară considerabilă asupra proprietarilor întrucât sistemele încep să cedeze datorită vechimii și uzurii. Se merge foarte mult pe înlocuirea echipamentelor, nu există frecvent opțiunea reparațiilor. 

„Trebuie remarcate scumpirile accelerate la materiale (de exemplu, freonul a înregistrat o creștere considerabilă), iar termenele de livrare pentru componente și echipamente sunt foarte mari. Dacă înainte de COVID-19 aveam termene de livrare din China și Taiwan la 2-3 săptămâni, acum vorbim de 3-4 luni. Însă, UTI Construction and Facility Management dispune de resurse umane și financiare pentru a răspunde solicitărilor și are o strategie foarte bine pusă la punct pentru achiziții și stocuri, în acest fel reușind să ne acomodăm rapid la toate provocările. 

De asemenea, am dezvoltat o aplicație CAFM care să le permită clienților acces remote și detaliat asupra activității furnizorului (câte echipamente sunt de un anumit tip, ce reparații/investiții s-au făcut pe fiecare echipament în parte, istoric etc). Soluția poate fi customizată în funcție de cerințele investitorilor și beneficiarilor”, a susținut Cristian Costea.

Articole recente

Echipa de vânzări te așteaptă cu cele mai bune oferte personalizate.

Call Center 24 / 24

031.10.11.884 | 0720.884.884 | 0747.884.884