Pe 5 octombrie, Grupul UTI aniversează 31 de ani de la prima tranzacție financiară. Ultimul an a adus provocări numeroase tuturor jucătorilor economici și, implicit, companiilor noastre, însă experiența dovedită de-a lungul timpului ne-a ajutat să transformăm dificultățile în oportunități și să ne regrupăm pentru a ne păstra în topul celor mai buni jucători în domeniile în care activăm.
Astfel, ca urmare a unui proces intern de divizare, societatea UTI Facility Management a preluat o echipă complexă și competențele de antrepriză și construcții ale UTI Grup, devenind UTI Construction and Facility Management. Acest demers a avut menirea de a întări prezența firmei pe piețele pe care activează și de a aborda proiecte complexe pentru infrastructuri construite prin oferirea unui pachet extins de servicii și instalații complementare.
Extinderea portofoliului de soluții și proiecte
Ca reacție la pandemia care a paralizat sau închis business-uri în întreaga lume, am decis să ne completăm portofoliul de soluții cu sisteme și servicii de dezinfecție pe care le folosim atât intern, pentru a ne proteja angajații, dar și extern, furnizându-le clienților care au nevoie să-și asigure din punct de vedere epidemiologic activitățile. Oferim atât aparatură cu raze ultraviolete, cât și cu nebulizare, ozonificare, de la cele mai simple până la roboți specializați, iar în acest fel putem optimiza și particulariza procesul de dezinfecție din punct de vedere al eficienței și al costurilor.
În 2021, UTI Construction and Facility Management, singurul furnizor de soluții integrate de biosafety pentru orice spațiu sau mijloc de transport în comun din România a devenit prima firmă autohtonă care a primit certificarea BIOSAFETY TRUST CERTIFICATION, dezvoltată de RINA. Acest standard reprezintă primul cadru de certificare pentru sistemele de management menite să prevină și să diminueze răspândirea infecțiilor, protejând oamenii de amenințarea agenților biologici (nefiind limitat la Covid-19).
Prin companiile sale, UTI a contribuit la construcția în timp de record, de doar un an, a Aeroportului Internațional Brașov-Ghimbav, prima aerogară construită de la 0 după 1989. După finalizarea terminalului de pasageri în martie 2021, specialiștii noștri se ocupă de construirea și punerea în funcțiune a infrastructurii auxiliare terminalului de pasageri: clădirea energetică, remiza PSI, posturi de control al accesului, gospodărie de apă, parcare auto şi drum de acces la terminal – DJ 103C, drumuri tehnologice şi reţele interioare.
UTI Construction and Facility Management a continuat lucrările în domeniul aeroportuar cu implementarea de sisteme de ultimă generație pentru scanarea cu raze X a bagajelor de cală și de mână. În calitate de partener autorizat pentru România al celebrului producător britanic de tehnologie de scanare, Smiths Detection, am instalat pe Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj și pe Aeroportul Internațional Henri Coandă București echipamente de tip computer tomograf și algoritmi de detecție automată a substanțelor explozive. În aeroporturile menționate asigurăm și servicii de mentenanță generală.
Portofoliul UTI include și soluții inteligente de transport pentru fluidizarea traficului urban și reducerea poluării din orașe, dar și pentru buna desfășurare a traficului interurban prin colectarea, analizarea și furnizarea de informații în timp real pentru șoferi. Astfel, în 2021 am implementat un sistem e-ticketing pentru modernizare transportului în comun din Suceava, am instalat sisteme de management al traficului în Turda, Dej, Beclean, am modernizat infrastructura rutieră din zone aglomerate în Cluj-Napoca și am instalat panouri cu mesaje variabile pentru informarea participanților la trafic în Turnu Măgurele.
Chiar și în condiții economice adverse, companiile Grupului UTI au semnat contracte în valoare de peste 41 de milioane de euro, care completează portofoliul de contracte semnate în anul anterior și aflate încă în desfășurare.
Angajament față de o cultură etică
3 dintre companiile membre UTI au fost recertificate conform standardului ISO 37001, ce confirmă că sistemul de management al acestora este conceput pentru a preveni corupția în practicile de afaceri. Astfel, UTI Construction and Facility Management SA, Trident Servicii și Mentenanță SA și certSIGN SA au parcurs cu succes etapele unui amplu proces de audit care a analizat sistemul de monitorizare și prevenire a incidentelor de mită și corupție implementat pe baza standardului internațional de management ISO 37001.
În același timp, compania de management a UTI, TIU Investments and Management, a obținut această certificare demonstrând că sistemul de management al riscurilor asociate corupției a fost integrat în procesele întregului Grup și este gestionat centralizat.
După 31 de ani de activitate și excelență în domeniile în care activăm – construcții și facility management, securitate fizică și IT&C, soluții inteligente de transport, dezinfecție, mentenanță instalații și echipamente, UTI continuă să fie un brand de top, un integrator și un dezvoltator de soluții inovatoare, care îmbunătățesc viața oamenilor, dar și o școală practică vitală pentru formarea de specialiști în domenii tehnice.