Protejarea obiectivelor critice necesită o abordare complexă și dinamică. UTI Construction and Facility Management s-a preocupat constant de dezvoltarea de soluții și tehnologii adaptate cerințelor și nevoilor de siguranță și confort din ce în ce mai complexe și diversificate ale clienților și ale utilizatorilor finali ale acestor obiective.
UTI Construction and Facility Management oferă soluții inovative și servicii de calitate pentru cele mai mari aeroporturi din România și este unul dintre principalii furnizori de servicii pentru terminale de pasageri și infrastructură aeroportuară.
Deținând avantaje competitive imbatabile – puterea financiară solidă, competențe tehnice specializate și personal calificat – compania asigură întregul proces de construcție, instalare, punere în funcțiune și mentenanță pentru proiecte complexe din domeniul aeroportuar, de la terminale pentru pasageri, infrastructură aeroportuară, dotare cu echipamente specifice (sisteme de balizaj, echipamente de securitate, sisteme de gestionare a călătorilor și a bagajelor) și integrarea lor în soluții de management informatizat, care permit controlul permanent și gestiunea eficientă a resurselor.
Soluții specifice pentru aeroporturi
- Balizaj luminos
- Sisteme de scanare cu raze X
- Punți de îmbarcare
- Sisteme de benzi bagaje
Tehnologii pentru infrastructuri
- Antrepriză generală
- Instalații electrice
- Instalații HVAC și sanitare
- Securitate și curenți slabi
- Detecție și stingere a incendiilor
- Automatizări
- Eficiență energetică
Servicii de facility management
- Mentenanță preventivă, predictivă și corectivă
- Verificări și revizii periodice
- Verificări PRAM
- Audit tehnic
- Managementul parcărilor
- Managementul proprietății
- Servicii suport
Intră în contact acum cu echipa noastră de specialiști
Proiecte de succes
Aeroporturi
Aeroportul Internațional Henri Coandă, București
Aeroportul Internațional Henri Coandă este cel mai mare aeroport din România, cu un trafic de peste 8 milioane de pasageri anual. Din anii 90 și până în prezent, aeroportul a trecut prin mai multe etape de extindere și modernizare pentru a răspunde unei cereri din ce în ce mai mari de servicii de transport aerian.
- Participarea în diverse faze de modernizare a aeroportului, în calitate de antreprenor general sau furnizor de soluții tehnice de specialitate
- Soluții complete de instalații care asigură funcționarea terminalelor de pasageri și a altor construcții aeroportuare
- Soluții integrate de securitate fizică
- Infrastructuri de date
- Lucrări de modernizare a balizajului luminos de pe cele două piste, de pe căile de rulare aferente și de pe cele două platforme situate la nivelul CAT II/III ICAO
- Instalații mecano-energetice
- Instalații pentru punțile de îmbarcare
- Servicii de management al parcării
- Servicii de facility management și administrare
- Nivel de securitate ridicat, în conformitate cu reglementările autorităților din domeniu privind siguranța aeronautică (ACI, ICAO) și cu legislația națională și europeană privind securitatea fizică a punctelor de trecere a frontierelor
- Evaluare promptă și completă a situațiilor de criză și posibilitatea unei intervenții rapide a autorităților
- Creșterea traficului de pasageri și a rutelor aeriene
Aeroporturi
Aeroportul Internațional Aurel Vlaicu, București
Colaborarea UTI cu Aeroportul Internațional Băneasa este una de durată și a acoperit etapele de modernizare prin care a trecut aeroportul.
În anul 2011, UTI Construction and Facility Management a participat la lucrările de reconstrucție, reamenajare și modernizare ale corpului C din cadrul Aeroportului Aurel Vlaicu.
Reconstrucția și modernizarea clădirii C a aeroportului Băneasa s-a realizat cu scopul transformării acestei facilități într-un terminal modern, destinat transportului aviatic civil pentru segmentul business. Pe lângă transformarea și îmbunătățirea funcționalității clădirii, proiectul a urmărit totodată, reconsolidarea și repunerea în valoare a arhitecturii de odinioară a clădirii în formă de elice cu trei pale, declarată monument arhitectural de categoria A.
Lucrările realizate în doar 40 de zile au presupus reconsolidarea, reabilitarea și reconstrucția clădirii vechi, realizarea finisajelor interioare și exterioare, a instalațiilor electrice, termice, sanitare și de curenți slabi, realizarea căilor de acces (platforma aeroportuară, parcare, drumuri adiacente), precum și a lucrărilor de canalizare.
În septembrie 2019, UTI Construction and Facility Management a demarat lucrările de reabilitare și de funcționalizare a interioarelor clădirilor A, B și Rotondă ale Aeroportului Internațional București Băneasa – Aurel Vlaicu.
Compania a furnizat servicii de proiectare și asistență tehnică pentru instalații, execuția instalațiilor electrice, a instalațiilor de curenți slabi, a instalaților sanitare interioare și exterioare, a instalațiilor termice, de ventilație și climatizare, a instalațiilor pentru scări rulante și ascensoare, implementarea echipamentelor de securitate, realizarea signaleticii interioare și exterioare.
Aeroporturi
Aeroportul Internațional Iași
În perioada 2013-2014, UTI Construction and Facility Management a fost implicată în proiectul de dezvoltare și modernizare a Aeroportului Internațional Iași, al patrulea oraș ca mărime din țară și un nod de legătură strategic cu zona est-europeană. Proiectul a avut ca scop extinderea infrastructurii aeroportuare, prin construcția unui nou terminal de pasageri și extinderea pistei de aterizare-decolare a aeronavelor.
Termenele scurte de execuție a lucrărilor (23 de luni pentru finalizarea pistei și 6 luni pentru finalizarea noului terminal) au determinat echipa de proiect să se mobilizeze rapid și eficient pentru a găsi soluții la cerințele exigente de realizare ale beneficiarului.
- Lucrări de construcții ale pistei de aterizare-decolare, de 2.400 m lungime și 60 m lățime și instalația de balizaj luminos categoria a II a ICAO, lucrările de extindere a platformei de îmbarcare-debarcare, precum și a instalațiilor electrice aferente pistei.
- Realizarea unui terminal modern, cu o suprafață de 3600 mp, 6 ghișee de check-in și o capacitate de procesare de 360 de pasageri pe oră
- Proiectarea, achiziția și instalarea sistemelor și echipamentelor tehnice, care asigură funcționarea și securitatea clădirii. Dotările respectă reglementările internaționale și europene de confort și securitate în domeniul aeroportuar.
- Servicii de facility management și administrare
Modernizările realizate pentru aeroportul ieșean permit creșterea traficului de pasageri, prin mărirea legăturilor aeriene cu alte aeroporturi internaționale și transformarea orașului într-un nod important de conectivitate regională.
Aeroporturi
Aeroportul Internațional Avram Iancu, Cluj-Napoca
Aeroportul Internațional Avram Iancu din Cluj Napoca este principalul aeroport din zona de nord a țării și al doilea ca mărime din România, cu un trafic de 1,5 milioane de pasageri anual. În 2006, aeroportul a intrat într-un amplu proces de extindere și modernizare cu scopul de a intensifica traficul aerian.
Construcția la cheie a terminalelor și a altor clădiri aeroportuare, uzina electrică, pista de aterizare-decolare dotate cu:
- Instalații electrice și mecanice
- Instalații sanitare și HVAC
- Sistem de sonorizare și telecomunicații
- Sistem de balizaj luminos
- Sistem de management al parcării
- Sistem integrat de securitate
- Execuție și punere în funcțiune a centralei electrice
- Sistem de gestiune a infrastructurii tehnice tip BMS
- Sistem de benzi pentru transportul bagajelor
- Centrală electrică care asigură alimentarea cu energie a aeroportului
- Lucrările de modernizare a aeroportului au contribuit la dezvoltarea urbană și regională prin intensificarea zborurilor și creșterea traficului de pasageri, aeroportul având capacitatea de a procesa peste 300 de pasageri pe oră.
- Datorită facilităților moderne de care dispune aeroportul și gradului ridicat de securitate, a crescut numărul operatorilor aerieni interesați de deschiderea unor noi rute din și către Cluj, contribuind în felul acesta la dezvoltarea transportului turistic și de afaceri.
Aeroporturi
Aeroportul Internațional Sibiu
Pentru a preveni incidentele sau actele teroriste din incinta aeroportului sau de la bordul aeronavelor, specialiștii UTI au instalat echipamente de scanare cu raze X a bagajelor de mână și de cală. Scannerele identifică imediat arme, obiecte periculoase, explozibili sau alte dispozitive care pot fi folosite pentru comiterea de acte violente.
De asemenea, am proiectat și implementat un sistem de securitate perimetrală complex, prin integrarea a peste 150 de camera mobile și fixe și radare terestre pentru a preveni orice intruziune neautorizată.
UTI a livrat o soluție completă de balizaj, integrată cu sistemul din turnul de control și cu sistemele de aterizare instrumentală.
Serviciile oferite au constat în proiectarea și execuția instalației de balizaj aeroportuar cu următoarele componente:
- Sistem de iluminat axial cu 83 de corpuri de iluminat încorporate
- Sistem de iluminare tip prag cu 32 de corpuri de iluminat încorporate
- Sistem de iluminare marginal cu 80 de corpuri de iluminat îngropate
- Sistem PAPI
- Rețeaua electrică de alimentare a balizajului
- Lucrări de subtraversare
- Sistemele instalate au sistem de protecție IP 76
- Creșterea nivelului de securitate
- Protecție antiteroristă
- Diminuarea timpului de control
- Eficientizarea activității de control
- Siguranță și confort sporit pentru pasagerii și personalul aerogării
- Filtru de securitate vital în activitatea personalului de securitate din aeroport
Aeroporturi
Aeroportul Internațional Varna
În anul 2011, UTI a finalizat proiectul de modernizare și instalare a pistei Aeroportului Internațional Varna din Bulgaria, în parteneriat cu Max Bögl. Aeroportul este administrat de compania Fraport, iar investiția a fost de 1,8 milioane de Euro. Lucrările au fost finalizate în 70 de zile. Lungimea pistei este de 2 515 metri.
Serviciile oferite au constat în proiectarea și execuția instalației de balizaj aeroportuar cu următoarele componente:
- Sistem de iluminat axial cu 83 de corpuri de iluminat încorporate
- Sistem de iluminare tip prag cu 32 de corpuri de iluminat încorporate
- Sistem de iluminare marginal cu 80 de corpuri de iluminat îngropate
- Sistem PAPI
- Rețeaua electrică de alimentare a balizajului
- Lucrări de subtraversare
- Sistemele instalate au sistem de protecție IP 76
Aeroporturi
Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav
Aeroporturi
Aeroportul Internațional George Enescu, Bacău
Aeroportul Internațional George Enescu din Bacău a fost inaugurat în noiembrie 2017, la aproximativ doi ani de la începerea lucrărilor de modernizare și dezvoltare a infrastructurii de transport aerian, care au vizat construcția unui nou terminal de pasageri, a turnului de control, a unui terminal intermodal pentru transport rutier, precum și a infrastructurii tehnice (uzină electrică, centrală termică, rezervor de apă anti-incendiu, stație de pompare, garaj) și accesul în incintă (drumuri, platforme).
În etapa de proiectare, UTI a elaborat documentația tehnică de proiectare pentru lucrările de instalații electrice de curenți tari și curenți slabi.
În faza de execuție, echipa UTI a realizat instalațiile electrice și de curenți slabi pentru toate obiectivele incluse în caietul de sarcini, instalațiile sanitare, de protecție și stingere a incendiului și HVAC. De asemenea, UTI a implementat și integrat sistemele aeroportuare specifice: echipamentele de control si scanare cu raze X a bagajelor de cabină, cu capabilități LEDS (sistem de detecție a explozivilor lichizi), porți detectoare de metale cu radiații gamma, detectoare de urme de explozibili și echipamente LEDS fără radiații ionizante. Toate echipamentele de securitate sunt în conformitate cu standardul C ECAC (European Civil Aviation Conference).
Noul terminal are o suprafaţă de 6.300 mp şi va putea procesa până la 450 de pasageri/oră. Aeroportul Internațional “George Enescu” din Bacău este primul aeroport din România care a integrat în sistemul HBS (benzi pentru bagaje) un echipament de scanare cu raze X model HI-SCAN 10080 XCT, catalogat cu standardul C3 ECAC pentru sisteme EDS.
Modernizarea Aeroportului Internațional George Enescu Bacău este parte din strategia administrației locale de dezvoltare socio-economică durabilă și din planul național de dezvoltare și modernizare a infrastructurii aeriene și de creștere a traficului de pasageri în regiunea estică, prin conectarea aeroporturilor din regiunea Moldovei la principalele noduri de transport europene.
Aeroporturi
Aeroportul Internațional Ștefan cel Mare, Suceava
UTI a participat la extinderea și modernizarea terminalului de pasageri al Aeroportului Suceava, în asociere cu Construcții Napoca (lider de asociere) și Geo Arc (Proiectant General).
În cadrul proiectului, UTI a elaborat Proiectul tehnic şi detaliile de execuţie pentru instalațiile de curenți slabi și a realizat toate instalațiile și sistemele care asigură funcționarea terminalului aeroportuar (electrice, sanitare, HVAC, curenți slabi), inclusiv instalațiile și sistemul de transport al bagajelor.
Pe parcursul lucrărilor, UTI a acordat asistență tehnică la punerea în funcțiune și testarea echipamentelor și instalațiilor menționate și a asigurat instruirea personalului beneficiarului.
Proiectul a vizat transformarea aeroportului sucevean, care asigura doar curse interne, într-un aeroport internațional care respectă standardele internaționale privind regulile de securitate aeroportuară, contribuind astfel la dezvoltarea traficului aerian din regiune.
Aeroporturi
Aeroportul Internațional Transilvania, Târgu-Mureș
Aeroportul Internațional Transilvania are o poziționare geografică extrem de favorabilă și cu potențial de dezvoltare în viitor, fiind o cale de acces rapid către principalele capitale din regiune: Belgrad, Budapesta, București și Chișinău. Una dintre condițiile esențiale pentru creșterea numărului de curse și de operațiuni derulate pe acest aeroport a fost instalarea de sisteme de securitate performante, în conformitate cu reglementările Uniunii Europene.
Pentru a completa sistemele de securitate existente în acest aeroport, UTI a instalat echipamente de înaltă tehnologie pentru scanare cu raze X a bagajelor de mână și de cală. Acestea detectează automat substanțele explozive, lichide sau solide, obiectele interzise, lichidele inflamabile sau gelurile din interiorul genților. Folosirea acestor echipamente va determina și reducerea aglomerărilor de pasageri la punctele de control întrucât nu mai este necesară prezentarea produselor de tip LAG (lichide, aerosoli şi geluri) la filtrul de control.
- Creșterea nivelului de securitate
- Protecție antiteroristă
- Siguranță și confort sporit pentru pasagerii și personalul aeroportului
- Filtru de securitate vital în activitatea personalului de securitate din aeroport
- Diminuarea timpului de control
- Eficientizarea activității de control