Transport

Asigurarea mobilității într-un oraș este una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă autoritățile locale și companiile de transport, având în vedere că rețelele de transport sunt subdimensionate, traficul este din ce în ce mai aglomerat, infrastructurile de transport nu mai corespund valorilor de trafic, iar nevoile de confort ale locuitorilor orașelor cresc.

UTI furnizează soluții integrate pentru transportul urban subteran pentru a îmbunătăți siguranța și confortul călătorilor, a crește eficiența companiilor de transport și a proteja mediul.

De asemenea, implementăm soluții de ultimă generație pentru infrastructurile de transport naval pe Dunăre și pe afluenții acesteia.

Tehnologii pentru infrastructuri

  • Antrepriză generală
  • Instalații electrice
  • Instalații HVAC și sanitare
  • Securitate și curenți slabi
  • Detecție și stingere a incendiilor
  • Automatizări
  • Eficiență energetică

Servicii de facility management

  • Mentenanță preventivă, predictivă și corectivă
  • Verificări și revizii periodice
  • Verificări PRAM
  • Audit tehnic
  • Managementul parcărilor
  • Managementul proprietății
  • Servicii suport

Intră în contact acum cu echipa noastră de specialiști

Proiecte de succes

Transport

Metrorex – modernizarea infrastructurii de transport

Începând cu anul 2009, Metrorex a trecut printr-un program masiv de modernizare și extindere a sistemului de transport subteran din București, care numără în prezent cinci magistrale, 62 de stații, 76,12 kilometri lungime și asigură transportul zilnic pentru circa 750.000 de pasageri în București. De la început, UTI a fost implicată în diversele faze de modernizare a sistemului de transport, ca parte din asocierile de companii selectate în urma licitațiilor publice, realizând ample lucrări de construcții și instalații.

  • Modernizarea liniilor M1 și M3: reabilitarea instalațiilor electrice de medie și joasă tensiune, dezvoltarea și implementarea unui sistem energetic telemecanic, execuția și punerea în funcțiune a sistemului UPS, reabilitarea instalației de curent continuu (DC), modernizarea instalațiilor HVAC
  • Extinderea Magistralei 4 (Parc Bazilescu – Străulești): lucrări de construcție a galeriilor, lucrări de deviere a rețelelor de utilități publice și asigurarea continuității funcționării acestora în perioada de construcție, instalații electrice de medie și joasă tensiune, HVAC, curenți slabi și stingere a incendiului pentru stațiile aferente și depozit, construcția unui terminal intermodal.
  • Construcția și dezvoltarea Magistralei 5 (Drumul Taberei – Eroilor): dotarea stațiilor cu instalații electrice, mecanice, de curenți slabi și siguranță la incendiu, lucrări de deviere a rețelelor de utilități publice și asigurarea stării de funcționare a acestora în perioada de șantier, instalații pentru depozit.
  • Creșterea gradului de confort și siguranță a utilizatorilor
  • Creșterea performanței transportului în comun și a mobilității în zonele urbane aglomerate
  • Creșterea siguranței în exploatare și funcționare a noilor garnituri

Transport

Modernizarea ecluzelor de pe calea de navigaţie Canalul Dunăre-Marea Neagră

Pe 28 mai 2020, la 36 de ani și două zile de la inaugurarea Canalului Dunăre-Marea Neagră, au fost finalizate lucrările de modernizare a ecluzelor de pe calea de navigaţie Canalul Dunăre-Marea Neagră şi a variantei Poarta Albă-Midia Năvodari,  cel mai complex proiect de modernizare a infrastructurii de transport realizat după 1990 în România.

Proiectul, executat de asocierea  Romenergo, DDS Noell GMBH Würzburg (Germania), UTI Grup, Argos şi Utilnavorep a constat în modernizarea infrastructurii tehnice și a structurii ecluzelor Agigea, Cernavodă și Ovidiu, a stației de pompare complexă de la Cernavodă, a stațiilor de pompare pentru protecție împotriva inundațiilor din localităţile Saligny, Mircea Vodă, Făclia și a galeriilor de ape mari de la ecluzele Ovidiu și Năvodari.

Responsabilitățile UTI au fost de proiectare, livrare și instalare a echipamentelor și instalațiilor tehnice care asigură buna funcționare a ecluzelor: instalații de alimentare cu energie electrică, instalații electrice de comandă și supraveghere de la distanță a stațiilor de pompare, instalații de detecție și stingere a incendiilor, televiziune cu circuit închis, telecomunicații, iluminat exterior și interior, sisteme de supraveghere și de securitate, automatizări și SCADA pentru instalațiile auxiliare și de securitate.

UTI a asigurat, de asemenea, asistența tehnică pentru echipamentele instalate și instruirea personalului Companiei Naţionale Administraţia Canalelor Navigabile S.A., beneficiarul proiectului.

Modernizarea ecluzelor de pe Canalul Dunăre-Marea Neagră  este un proiect de referință pentru UTI atât prin complexitatea și diversitatea sistemelor instalate, cât și prin importanța socio-economică pe care o are, proiectul fiind crucial pentru ţările europene fără ieşire la mare.

  • 250 de muncitori din totalul de 3.500 implicați în dezvoltarea proiectului
  • 7 camere de control, comandă, comunicație și monitorizare echipate cu video-wall-uri și echipamente de control pentru toate instalațiile fiecărui sector de lucrări
  • 7 stații de pompare PSI ce alimentează peste 34 km de conducte de distribuție, 6.500 de sprinklere și 60 de tunuri de apă telecomandate
  • 800 de detectoare de fum, module și butoane de panică, precum și peste 750 de generatori de aerosoli
  • Peste 520 de camere video IP
  • 24 de scanere laser pentru detecția prezenței navelor
  • Peste 1.250 km de cablu de alimentare cu energie electrică (medie și joasă tensiune)
  • 9 stații de medie tensiune (pe două niveluri de tensiune 20 și 6 kV) care alimentează 16 transformatoare JT de 1600-2000 KVA, 2 transformatoare reversibile de 10 MVA 20/6KV și conectarea lor la 2 micro-hidrocentrale de câte 6 MVA, respectiv 13 agregate de pompare de câte 1 MVA fiecare)

Lucrările de modernizare au fost efectuate etapizat, pe câte un fir de tranzitare, fără  a afecta traficul de pe traseele navigabile și au ca beneficii principale creșterea traficului, îmbunătățirea condițiilor de navigare și de siguranță pe cele 2 canale, Canalul Dunăre-Marea Neagră şi Canalul Poarta Albă-Midia Năvodari, reducerea impactului asupra mediului prin reducerea timpului de ecluzare a navelor și eficientizarea activităţii Companiei Naţionale Administraţia Canalelor Navigabile S.A ca urmare a scăderii costurilor de exploatare, având în vedere că echipamentele şi instalaţiile erau depăşite tehnologic şi aveau durata de viaţă expirată.

Proiectul, demarat în 2013, cu o valoare totală de 180 milioane Euro, a fost atribuit prin licitație publică și a fost finanţat din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020.

Ultimele produse adăugate

Echipa de vânzări te așteaptă cu cele mai bune oferte personalizate.

Call Center 24 / 24 ore